fredag 15. januar 2010

by:Larm 2010

Nå er programmet til by:Larm endelig lagt ut. Festivalen som foregår over 3 dager, torsdag, fredag og lørdag 18. til 20. februar har jævlig mange godbiter det er verdt å sjekke ut. Dette er jo en fullverdig festival, bortsett fra at den foregår i Oslo midt på vinteren på et knippe scener og klubber, hovedsakelig rundt Youngstorget. Det store plusset her er at festivalbilletten er innmari billig, bare 695 kroner for studenter. Dette er mye konsert for penga! Jeg skal garantert, og ser en del andre også er attending/maybe på facebook.

I fjor følte jeg meg som en 4-åring i godteributikken under by:Larm og fløy frem og tilbake mellom de forskjellige scenene for å få med meg mest mulig, det er et tett program og en ganske vrien kabal å få opp om du vil se alle artistene, heldigvis spiller mange av de flere enn 1 gang så du får en ekstra sjanse om den første konserten skulle kræsje med noe annet. Men det beste er såklart å planlegge litt på forhånd hva man skal se.

Her er de artistene jeg absolutt skal få med meg under årets by:Larm, samt hvor og når de spiller:


FINAL
Torsdag 22:00 på The Villa
Fredag 21:30 på Blå
Magnus Høiberg, a.k.a. DJ Final er en 22 år gammel gutt fra Halden og en jævlig dreven DJ. Han har vunnet DJ-NM 2 ganger og kom på 5. plass i DJ-VM. Mye fete remixer og lager en del låter selv også. Han spilte faktisk på by:Larm i fjor også og det var helt sinnsykt fett. Skal garantert sees i år også.
Sjekk ut på YouTube og Myspace.


Jonathan Johansson
Torsdag 21:00 på John Dee
Lørdag 23:00 på Mono
Svensken Jonathan Johansson har jeg skrevet om før i forbindelse med 2009's beste album, hvor jeg mener han slapp et av de. Som kjent forsov jeg meg til konserten hans på Slottsfjellfestivalen 2009 så da skal jeg garantert se han nå!
Sjekk ut på YouTube og Spotify.


Moto Boy
Fredag 20:30 på Folk
Lørdag 23:00 på Fisk & Vilt
Moto Boy er også svensk og slapp sitt geniale debutalbum i 2008. Jeg har ventet på at han skal spille i Norge i et par år nå, og endelig kommer han. Gleder meg noe jævlig! Han har forresten også æren av å ha vært dagens musikktips tidligere i bloggen :p
Sjekk ut på YouTube og Spotify.


Navigators
Torsdag 21:30 på Rockefeller
Dette blir garantert en de trangeste konsertene under by:Larm, alle kommer til å prøve å få med seg disse. Trond Andreassen kjent fra tiden som vokalist og frontfigur i det legendariske bandet Ricochets, har etter noen år utenfor rampelyset nå dannet et nytt band som jeg tror kommer til å sette et sterkt preg på det norske musikkbildet i 2010. Du har sikkert hørt den mange ganger allerede, men sjekk ut singelen deres, Wall Of Stone.
YouTube. Spotify.


Vinter In Hollywood
Torsdag 20:00 på The Villa
Fredag 00:30 på Blå
Vinter In Hollywood er et enmannsprosjekt av Aleksander Vinter fra Åsgårdstrand. Han har på kort tid produsert latterlig mye bra og variert elektro, og mye av det kan lastes ned gratis fra hjemmesiden hans. Han har bl.a. aspergers syndrom og er visst litt av en skrue, noe som kanskje kan forklare at han tydeligvis er et geni. Dette er jævlig bra, og ikke bare til å være norsk. På sitt beste er Vinter In Hollywood på nivå med Daft Punk.
Sjekk ut på YouTube og Spotify.


Jabaman
Torsdag 23:30 på Blå
Fredag 20:30 på Rockefeller
Lørdag 21:00 på Hausmania
Folk snakker om Nico D som Norges nye reggaehåp. De har tydeligvis ikke hørt om Jabaman fra Tønsberg. Han er bare 20 år og har allerede fått til sinnsykt mye, gi han noen år til så er han kjent langt utenfor Norges grenser. Gleder meg til denne konserten, det blir garantert en konge feelgood opplevelse.
Sjekk ut på YouTube og Spotify.

Dette var bare noen av de artistene jeg personlig gleder meg mest til, det er mange flere og mange mye mer kjente artiser som også spiller på by:Larm. Sjekk ut alle artistene her. Jeg håper at mange benytter seg av det geniale kulturtilbudet by:Larm er, spesielt dere som befinner dere i Oslo fra før av. 695 spenn for flere konserter enn mange studenter går på i løpet av et helt år er for dumt å si nei til!

Dagens musikktips:
Jeremy Jay - In This Lonely Town YouTube. Hypem.com.

2 kommentarer:

  1. Jabaman spiller med StudioLive band på Rockefeller fredag 20:30

    SvarSlett
  2. Han spiller spesielt med bandet StudioLive den kvelden altså? Har allerede skrevet at han spiller på Rockefeller fredag 20:30 hvertfall..

    SvarSlett

Har'u noe å si te meg?