mandag 4. januar 2010

Artige Coverlåter

Jeg har hacket og cracket litt og endret litt på bredden til bloggen osv så jeg tenkte jeg skulle teste det nye designet med noen youtube-videoer med artige coverlåter. Hva er vel ikke bedre enn når noen lager en coverlåt med en helt ny vri, imotsetning til å bare spille noen andres sang liksom. Her er noen artige coverlåter:

Ukrainske Los Colorados covrer Katy Perry's "Hot N Cold"

Orginalen: YouTube. Spotify.

The Baseballs er et tysk rockabilly coverband. Her med Rihanna's "Umbrella"

Orginalen: YouTube. Spotify.

Nouvelle Vague er et fransk band som for det meste covrer new wave låter. Her med Joy Division's "Love Will Tear Us Apart"

Orginalen: YouTube. Spotify.

Weird Al Yankovic er kjent for en del morsomme coverlåter, her parodierer han Chamillionaire's "Ridin'"

Orginalen: YouTube. Spotify.

Til slutt Richard Cheese, som er kjent for å lage jazz/lounge versjoner av kjente rockelåter. Her er en tolkning av System Of A Down's "Chop Suey!"

Orginalen: YouTube. Spotify.

Dagens musikktips er en geniaaal 80-tallslåt jeg ikke har hørt på lenge:
Oingo Boingo - Dead Man's Party Hypem.com. YouTube.
Oingo Boingo (jævlig fett navn) var bandet til Danny Elfman forresten, den kjente filmmusikkomponisten som har laget musikken i nesten alle filmene til Tim Burton, og en del andre kjente filmer.

2 kommentarer:

  1. http://www.youtube.com/watch?v=8ejeEBlDESc
    Obadiah Parker - Hey Ya!
    En av mine favoritt covers!

    La Bop

    SvarSlett
  2. Den hadde jeg aldri hørt før, takk for det :p

    SvarSlett

Har'u noe å si te meg?