søndag 29. november 2009

En god start på dagen...

Det har blitt lenge siden forrige innlegg nå, og det er ikke uten grunn. Eksamensperioden har begynt for meg som for de fleste andre studenter, og det er noe dritt. For meg og de mange andre som kjører skippertakmetoden er det ekstra dritt.

For min del fikk jeg også en helt vidunderlig start på disse fæle ukene. Jeg satt på T-banen på vei mot Hasle T-banestasjon i ferd med å komme for sent til engelsk-eksamen på onsdag. I det jeg reiste meg for å gjøre meg klar til å gå av var jeg så heldig å bli bedt om å fremvise gyldig reisebevis av en sivil billettkontrollør. Jeg pleier å kjøpe månedskort og var nesten ikke irritert en gang over at jeg måtte dra fram lommeboka med månedskort og studentbevis nå rett før jeg skulle gå av. Da T-banen hadde begynt å bremse og jeg endelig fikk fiklet fram den forbanna papirbiten oppdaget jeg at jeg faenmeg hadde glemt å stemple månedskortet etter at jeg kjøpte det for noen dager siden. Stressnivået steg fra ca. 1000 til 359755. Den dårlige starten på dagen hadde gått fra "rekke eksamen i absolutt siste liten" til "komme for sent til eksamen fordi jeg fikk bot for å ikke ha stemplet månedskortet jeg har kjøpt ærlig og redelig hver eneste måned siden jeg flyttet til Oslo". Det var rett før det svartnet for meg, men jeg klarte å dra med meg den lille kontrollørdama fra T-banevogna og ut i regnværet og 2 plussgrader hvor jeg begynte å forklare situasjonen. Jeg fant frem kvitteringer for de to siste månedskortene jeg kjøpte i November og Oktober, men det var ingen unnskyldning. Ingen forklaring er god nok for den som har hørt alt tjue ganger før, forståelig nok. Jeg måtte bare bite i det mildt sagt sure eplet og bli ferdig med hele greia så jeg kunne løpe bort og inn til eksamenslokalene. Jeg rakk ikke å betale 750 kroner på stedet, så fikk heller en regning på 900 kroner :)


Koselig på Hasle

En start på dagen som dette gir virkelig grunnlag for den konsentrerte og rolige mentale tilstanden som er kjekk å ha før en 5-timers skriftelig eksamen :)

Og nå sitter jeg her i nervøs koffein-rus etter jobbing med en jævlig kjedelig hjemmeeksamen i hele dag og føler jeg egentlig burde vært på fylla etter Air-konserten som var på Sentrum Scene i kveld. Dritt, det tar sikkert hundre år før de besøker Norge igjen!


Air

Det var det for denne gang, jeg håper ikke neste innlegg blir i samme personlige fortellende stil som dette, men jeg måtte bare klage litt.

Air
funker heldigvis bra for å senke stressnivået litt og siden det sikkert er mange andre som er stressa om dagen blir dagens musikktips en gammel og en ny Air-låt.
Playground Love. YouTube. Spotify.
African Velvet. YouTube. Spotify.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har'u noe å si te meg?