tirsdag 9. februar 2010

Mashup: Wu-Tang Clan vs The Beatles

Her om dagen kom jeg over et interessant mashup-prosjekt av Hip Hop-DJ Tom Caruana hvor han har tatt gode gamle Wu-Tang Clan acapellas og gitt dem nye beats basert på samples fra The Beatles eller coverversjoner av Beatles-låter. Resultatet er jævlig fett og selv om sikkert mange Wu-Tang Clan fans mener det er blasfemi synes hvertfall jeg at WTC's materiale har blitt gjort litt mer tilgjengelig. Jeg liker best Hip Hop hvor musikken og sounden er i fokus, altså gode beats og bra flow, det er ikke like viktig for meg hva de rapper om, hvor kriminelle de er eller hvor mye integritet de har i undergroundmiljøet. Dette er kanskje bare et tegn på at Hip Hop er en av musikksjangerne jeg kan minst om, men jeg lærer mer hver dag og liker det jeg hører og da trenger jeg ingen unnskyldning for å dele disse låtene:





Dagens musikktips blir en låt av verdenshistoriens beste band, The Beatles! Denne låta skrev egentlig Paul McCartney om dama si, Linda, men da den kom ut ble den for mange et symbol på forholdet mellom Paul og John Lennon. De hadde vært litt uvenner idet siste og sang for det meste alene på hver sine låter, men på denne sang de sammen :)
The Beatles - Two Of Us YouTube.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har'u noe å si te meg?