mandag 8. februar 2010

Clutch til Slottsfjell

I dag var vi lovet et nytt artistslipp til Slottsfjellfestivalen, og mange hadde spådd at australske Wolfmother var neste store band på plakaten. En australsk blogg hevdet nemlig å ha fått tak i bandets turnéliste, men denne nyheten blir nå altså avvist av Henning Krane, bookingansvarlig for Slottsfjellfestivalen. Litt kjipt, hadde jo vært jævlig fett å se Wolfmother på fjellet til sommeren, men man skal aldri si aldri, kanskje de blir bekreftet på et senere tidspunkt

Istedet fikk vi i dag bekreftet et tilsvarende fett band spør du meg, amerikanske Clutch! Clutch hørte jeg om første gang da jeg så et intervju av Jess Margera, trommisen i CKY og han nevnte Clutch som en av hans største musikalske inspirasjoner. Siden jeg digger CKY måtte jeg såklart sjekke ut Clutch, og det var rimelig fett! Clutch er en salig blanding av hardrock og stonerrock, nytes best med øl og brunsprit og kommer til å bli helt jævlig fete å se live! Vurderte å se de i høst da de spilte på Sentrum Scene, men pengene strakk ikke til. Gleder meg til høy skjeggfaktor, heftige gitarriff og heavy bass, forhåpentligvis på hovedscenen under Slottsfjellfestivalen til sommeren! Jeg har dessverre ikke sjekket ut de nyeste platene deres ennå, så her kommer noen smakebiter fra da jeg oppdaget de for en fem seks år siden:





Disse bandene ble forresten også bekreftet til Slottsfjellfestivalen i dag:
Navigators (ingen overraskelse, men fortsatt fett)
Susanne Sundfør (blir sikkert en fin "sitte på grasset med øl"-konsert)
Uncle Deadly (norsk band, ikke hørt på)
Kråkesølv (unge lovende, skal prøve å sjekke de ut på by:Larm)
The Joy Formidable [UK] (ikke hørt om før, men virker artig nok etter et youtube-lytt)

Allerede nå på fredag får vi enda et artistslipp til Slottsfjellfestivalen, og det ser ut til å bli noe å glede seg til! Veldig spent på hvem dette kan være! :D

Dagens musikktips blir fra et mine absolutte yndlingsband, med en av de diggeste feelgood-låtene jeg veit om:
CKY - Plastic Plan YouTube.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har'u noe å si te meg?