torsdag 11. mars 2010

KUK I COMPUTEREN



Etter mye høylytt sutring, klaging og banning regner jeg med de fleste har fått med seg at pc'n min har gått til helvete. Det er ikke virus, det er ikke windows, men hovedkortet er fysisk herpa. Må kjøpe ny eller bytte ut halvparten av delene. Jeg begynner å bli dritt lei. Heldigvis har jeg fått låne en pc, men den er gammel og treig, og aller verst, den er ikke min. Jeg føler meg som en fremmed her jeg sitter og klarer ikke gjøre stort annet enn å sjekke mail og facebook, langt i fra å blogge så ofte som jeg føler for.

Aller verst er det at jeg ikke har tilgang til all musikken min! Resultatet er at jeg har blitt mye mer avhengig av Spotify enn jeg liker og tidligere hadde tenkt til å bli. De svenske geniene har jo nå byttet ut Jonathan from Spotify med betraktelige mer irriterende Tone Damli Aaberge from Sogndal (hatgruppe på face her). Etter å ha hørt hun uttale "spårrifaj" minst tretten ganger den siste uken har jeg nå kjøpt premium-abonnement. Touché, Spotify, you win this round.

Jaja, ville bare komme med en liten oppdatering og fortelle at bloggen ikke er død, bare litt lammet inntil jeg får meg en ny pc. Det blir forhåpentligvis ikke så lenge til, jeg tror faktisk jeg har bestemt meg for å gå for min første laptop, kjekt å ha til studier osv, selv om jeg egentlig hater tanken på å ikke ha en fullverdig stasjonær interwebz & multimedia cockpit.

Jeg her blir helt stressa av dette her, håper det går over snart. Gleder meg til sommeren jeg.

Dagens musikktips er en perle jeg gjenoppdaget for noen uker siden og har hørt ganske mye på siden da. Typisk låt som blir bedre og bedre etter flere lyttinger. Har også et av nyere rock's kuleste riff litt etter 3 min og 20 sekunder (2 min og 30 sek i musikkvideoen).

Hot Chip - Over And Over Spotify. Hypem. YouTube.

4 kommentarer:

  1. Yey, den ække død! ;)
    Lykke til med ny kompjuter!!

    SvarSlett
  2. Er ikke bare bare å kjøpe ny pc skal jeg si deg, så takk skal du ha :p

    SvarSlett
  3. Huff da, skjønner deg godt :(
    Hadde samme problemet nettopp, og kjøpte meg ny pc!! :D Kan anbefale Acer aspire 5738ZG :D Beste jeg har hatt til nå!! hehe.

    Håper ting ordner seg snart :)

    Klem

    SvarSlett
  4. Takk for tipset, sliter veldig med å bestemme meg, både for hva slags jeg skal ha og om jeg skal kjøpe ny nå eller vente til høsten når jeg skal til utlandet...

    SvarSlett

Har'u noe å si te meg?